سئو داخلی (On-Page) از تگ H1 تا بهینهسازی URL!

سئو داخلی Seo on-page چراغ سبز سایت است! سئولب

این سیستم در 2015 رونمایی شد و به سومین عامل رتبه دهنده تبدیل‌شده است. نکته اصلی که باید به آن توجه کنید و بارها و بارها گفته‌شده این است که برای انسان بنویسید نه برای ربات. صفحه فرود (لندینگ پیج) یا صفحه هدف باید چندین تگ heading شامل h1 تا h6 داشته باشد. هیچ‌گاه نباید بیشتر از یک تگ h1 در هر صفحه داشته باشید (هیچ‌گاه نه ولی پیشنهاد نمی‌شود چند بار از تگ h1 استفاده کنید مگر یک سری از مباحث سئو فنی را به خوبی بدانید). به کاربران بگویید با کلیک بر روی لینک به چه چیزی در سایتتان می‌رسند.

علاوه بر ساختار کلمات کلیدی، محتوای صفحات وبسایت شما باید میزان زمان ماندگاری کاربر را نشانه بگیرد. به این معنا که آیا محتوا برای کاربر مفید بوده است که او به صفحات دیگر سایت کلیک کند یا خیر؟ این موضوع می‌تواند زمان ماندگاری در صفحه و نرخ پرش (Bounce Rate) را تعیین کند. لینک های داخلی به سایر صفحات سایتتان، باعث تقویت کلمه کلیدی می‌شود و گوگل را قادر می‌سازد مشخص کند در چه بخش‌هایی کلمه کلیدی را رتبه دهی کند. لینک سازی داخلی بین صفحات و وبلاگ‌ها به افزایش مرور توسط ربات‌های گوگل در بین صفحات سایت کمک می‌کند. محتوایی بنویسید که باعث هدایت ترافیک از بسیاری از جستجوهای مشابه به سایت شما شود.

این لینک‌ها به خزنده‌های گوگل اجازه می‌دهند صفحات جدید را کشف و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین، لینک‌های داخلی به گوگل این سیگنال را می‌دهند که صفحه لینک‌شده ارزشمند است. استفاده از هدینگ ها و ساب هدینگ ها (Headings and Subheadings) برای ساختاربندی صفحه وب، به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی محتوای صفحه را مرور کرده و بخش‌های مورد نظر خود را پیدا کنند. متا دیسکریپشن به عنوان خلاصه‌ای از محتوای صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و تاثیر مستقیمی بر نرخ کلیک (CTR) دارد. برای بهینه‌سازی متا دیسکریپشن، باید بین 120 تا 160 کاراکتر باشد و شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. متن باید جذاب و دعوت‌کننده باشد و ارزش افزوده‌ای که صفحه ارائه می‌دهد را بیان کند.

هرچه گوگل اطلاعات بیشتری در مورد یک صفحه خاص داشته باشد، بهتر می‌تواند آن را درک کند و با جستجوهای مرتبط تطبیق دهد. یکی از مهم‌ترین گام‌های سئو داخلی چیست؟ یکی از مهم ترین اصل از اصول ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با نیازهای مخاطب است. برای شروع، باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خود را پیدا کنید. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید (مثلاً “کتاب صوتی”) و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا دریافت خواهید کرد. اگرچه حجم جستجوی بالا مهم است، اما به سختی کلمه کلیدی (KD %) نیز توجه کنید. این کلمات ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشند، اما رتبه گرفتن برای آن‌ها ساده‌تر است.

اگر کلمه کلیدی اصلی شما “بهترین روش بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای نوپا” باشد درست نیست که آن را در همه عناصر صفحه که پیش از این به آن اشاره شده استفاده کنید. همچنین اگر صفحاتتان را در کتگوری‌های مربوط به خودشان قرار دهید و موضوع هر صفحه را به طور دقیق مشخص کنید این مورد می تواند به گوگل کمک زیادی کند تا محتوای شما را به خوبی درک کند. بهینه‌سازی سئو داخلی نه تنها باعث افزایش دیدپذیری سایت در نتایج جستجو می‌شود، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. موتورهای جستجو مثل گوگل به دنبال سایت‌هایی هستند که محتوای مفید، قابل فهم و با کیفیت ارائه دهند. اگر سایت شما از نظر سئو داخلی بهینه نباشد، احتمال دارد رتبه بالایی نداشته باشید حتی اگر محتوای ارزشمندی ارائه کنید.

به سایت نگاه کنید و ببینید که آیا چیزی وجود دارد که باعث کاهش سرعت صفحه می‌شود. در LSI گوگل سایت‌ها را بر اساس تعداد عبارات و اصطلاحات کلیدی مرتبط به هم مرتب می‌کند تا به‌جای تعداد عبارات مجزا. سپس یک قدم جلوتر بروید و وبسایت خود را بر روی یک موبایل آزمایش کنید، مانند یک کاربر واقعی اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی از جمله دکمه های CTA نمایش داده شده است. این بدان معناست که اگر وبسایت شما سازگار با نسخه موبایل نیست، در حال حاضر نیمی از ترافیک بالقوه را از دست می‌دهید. با استفاده از ابزارهای سئو داخلی به راحتی می توانید از وضعیت هدینگ های هر صفحه از سایت مطلع شوید و به راحتی در هر صفحه هدینگ گذاری صحیح را انجام دهید.

✔️استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل Google Keyword Planner یا Ahrefs برای پیدا کردن کلمات پر جستجو. ابزاری جامع برای تحلیل کلمات کلیدی، بررسی رقبا و پیگیری عملکرد سئو. HTTPS باعث میشه که اطلاعات بین کاربر و سایت شما رمزگذاری بشه و امنیت سایتتون افزایش پیدا کنه. نقشه سایت یه فایل XML هست که لیست تمام صفحات سایت شما رو در خودش داره. شما باید نقشه سایتتون رو ایجاد کنید و اون رو به گوگل معرفی کنید. از سرتیترها (Heading Tags) برای جدا کردن بخش‌های مختلف محتوا استفاده کنید.

وبسایت خود را با ابزار Google mobile friendly tool بررسی کنید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید. اگر می‌خواهید رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، لازم است از طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) استفاده کنید. ریسپانسیو بودن به این معنی است که وقتی در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت سایت را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. رتبه بندی در یک قطعه ویژه می تواند تفاوت بزرگی در CTR شما ایجاد کند. اگر پیاده‌سازی این استراتژی‌ها نتایج دلخواه را به همراه نداشت، بسیار مهم است که بیشتر در جنبه‌های فنی سایت خود کاوش کنید. و اضافه کردن سال به عنوان و توضیحات، به‌روز بودن محتوای شما را روشن می‌کند.

تیم حرفه‌ای دی ام اوشن با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه تولید محتوا، می‌تواند محتواهای متنی، تصویری و ویدئویی باکیفیت و متناسب با نیازهای کسب و کار شما تولید کند. ما با انجام تحقیقات کامل و شناخت دقیق مخاطب هدف، محتوایی تولید می‌کنیم که نه تنها برای موتورهای جستجو، بلکه برای کاربران نیز جذاب و مفید باشد. اگر به دنبال سفارش تولید محتوا باکیفیت و افزایش ترافیک وب‌سایت خود هستید، همین حالا با دی ام اوشن تماس بگیرید. افزودن نشانه‌گذاری اسکیما (Schema Markup) به وب‌سایت‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات موجود در صفحات را بهتر درک کنند و در نتایج جستجو به‌طور دقیق‌تری نمایش دهند. این نشانه‌گذاری شامل اضافه کردن کد به صفحات وب است که موضوع صفحه را به موتور جستجو منتقل می‌کند، مثلاً نشان می‌دهد که صفحه مربوط به یک رویداد، دستور پخت غذا، نقد و بررسی، محصول و غیره است. برای رسیدن به جایگاه صفر یا Featured Snippet در نتایج جستجوی گوگل، باید تلاش کنید تا پاسخ دقیقی و کامل به پرسش‌های کاربران ارائه دهید.

تگ Alt به گوگل کمک می‌کند که بفهمد موضوع عکس و ارتباط آن با متن چیست. یادتان باشد که در Google Image رقابت در کلمات کلیدی کمتر است و شما می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر خود به جایگاه های بهتری در جستجوی تصاویر گوگل برسید. (تگ Alt تصاویر در سیستم وردپرس با عنوان «متن جایگزین» دیده می‌شود). این به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربر و قابلیت کشف محتوای شما تأثیر می گذارد. بی‌توجهی به سئوی درون صفحه می‌تواند دید سایت شما و تعامل کاربر را مختل کند. سئوی خارجیبر روی بهینه سازی سیگنال هایی که خارج از وب سایت شما رخ می دهد، مانند ایجاد بک لینک و ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی تمرکز دارد.

چک لیست سئو داخلی از مجموعه اقداماتی نظیر اصول سئو، تحقیق کلمات کلیدی، سئو فنی، سئو On-Page و سئو Off-Page تشکیل شده است. محتوای صفحات یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار در ایجاد تجربه کاربری عالی و تعامل با کاربران است؛ به همین دلیل تولید محتوا و بهینه سازی اصولی به کسب رتبه در نتایج جستجو گوگل سرعت می‌بخشد. یکی از مهم‌تربن مولفه‌های موثر بر افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل و سئو داخلی ، ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت است. بدین معنا که وب سایت‌ها باید در هر دستگاهی با اندازه‌های مناسب نمایش داده شوند و به بهترین نحو ممکن بهینه سازی شوند. به طور معمول با تست Google’s Mobile-Friendly Test می‌توانید ریسپانسیو یودن سایت را تست نمائید. نظر به این که درباره نکات مهم برای بهینه‌سازی سئو داخلی گفتیم، برخی از مراحل سئو داخلی فقط یک‌بار و در شروع طراحی و پیاده‌سازی سایت انجام می‌شوند.

استفاده از کدهای اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره محتوای صفحه درک کنند و نتایج جستجو را با نمایش ویژگی‌های خاصی مانند ستاره‌های بررسی یا سوالات متداول برجسته‌تر کنند. این کار می‌تواند باعث جلب توجه بیشتر کاربران و افزایش نرخ کلیک بر روی سایت شود. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه‌های مختلفی برای اضافه کردن اسکیما به سایت وجود دارد. بهینه‌سازی تصاویر باعث می‌شود که صفحات وب سریع‌تر بارگذاری شوند و تجربه کاربری بهتری ارائه دهند. برای بهبود سئو، تصاویر باید با کیفیت بالا و حجم کم باشند و حتماً از تگ‌های Title و Alt به درستی استفاده شود تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای تصاویر را بهتر درک کنند. کاهش حجم تصاویر با ابزارهای آنلاین نیز می‌تواند به سرعت بارگذاری سایت کمک کند.

انکرتکست ها کلماتی هستند که از آن ها برای لینک سازی داخلی و یا خارجی در صفحه استفاده می کنید. انتخاب درست این کلمات مهم است چرا که وظیفه انکرتکست بالا بردن فهم گوگل از آن لینک و صفحه متصل به آن است. از این رو، انکرتکست های مرتبط با صفحات را در محتوای خود انتخاب کرده و از قرار دادن Anchor text های تکراری در صفحه خودداری فرمایید. به طور کلی چک لیست سئو داخلی از چند بخش مختلف اصول سئو، تحقیق کلمات کلیدی، سئو فنی، سئو On-Page و سئو Off-Page تشکیل شده است که در این مطلب تمام مراحل چک لیست سئو 1402 به طور کامل بیان شد. لازم است که کلمه کلیدی اصلی و مهم ترین کلمه کلیدی کمکی در عنوان صفحه وجود داشته باشند.

بهترین راه برای کسب رتبه خوب، پیروی از دستورالعمل‌های اصلی گوگل و قضاوت صحیح (چیزی که کار انسان است و نه ماشین) است. برای بهینه سازی سئو کل صفحات سایت بهتر است بین تمامی صفحات یک ارتباط داخلی وجود داشته باشد. منطقی به نظر می رسد که هر چقدر سایت بازدید بیشتر و بازدید کنندگان از آن صفحه یا محتوا استقبال کنند و صفحات دیگر را هم ببینند این به اعتبار سایت می افزاید. طبق آمار بدست آمده هر روزه ۴ میلیون مقاله در وبلاگ ها منتشر می شود؛ بنابراین اگر می خواهید محتوای شما مورد توجه کاربران قرار گیرد و مطالب رقبا متمایز باشد باید کاربردی و مفید باشد. سئو داخلی بدین جهت بسیار اهمیت دارد که به موتورهای جستوجو کمک می کند وب سایت و محتوای شما را درک کنند و تشخیص دهند که آیا محتوایتان مرتبط با کوئری کاربران گوگل است و پاسخ آنها را می دهد یا خیر. هر عاملی که می‌تواند تجربه کاربری و الگوریتم‌های گوگل را راضی نگه دارد، در دسته سئوی داخلی قرار می‌گیرد.

اگر نمی‌توانید به صورت مستقیم از کلمه کلیدی در محتوا استفاده کنید بهتر است مترادف آن را به کار ببرید. در یک محتوا برای سئو، نقاط مهمی وجود دارد که گوگل به آن نقاط توجه می‌کند و بنا بر کلمات کلیدی استفاده شده در آن نقاط متوجه موضوع محتوا و سایت شما می‌شود. همان طور که اطلاع دارید موتورهای جستجو، کلمات کلیدی و دیگر بخش‌های مهم سئو سایت را در نظر می‌گیرند. اگر در این بررسی تشخیص دهند که یک سایت برای کاربر مفید است، آن را در نتایج جستجو بالاتر نمایش می‌دهند. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی نکات مهم برای بهینه‌سازی سئو داخلی را با هم بررسی می‌کنیم.

این تکنیک‌ها باعث می‌شود که محتوا خواناتر و جذاب‌تر باشد و به کاربران کمک کند تا سریع‌تر اطلاعات مورد نظر را پیدا کنند، که در نهایت به بهبود تجربه کاربری و رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند. سازماندهی مناسب صفحات و دسته‌بندی دقیق آن‌ها به گوگل کمک می‌کند تا محتوای سایت را بهتر درک کرده و اهمیت هر صفحه را تشخیص دهد. با ایجاد صفحات منسجم و پرهیز از صفحات بی‌هدف، می‌توانید توجه گوگل را جلب کرده و از ایجاد رقابت داخلی بین صفحات مشابه جلوگیری کنید. همچنین، ساختار بهینه‌سازی شده باعث می‌شود که لینک‌سازی داخلی به درستی انجام شود و تجربه کاربری بهبود یابد، چرا که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. به گفته نیل پاتل، ساختار بهتر سایت بهبود وضعیت سئو و تجربه کاربری را به همراه دارد.

یک ساختار هدر مناسب، نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند، بلکه به افزایش رتبه صفحه در نتایج جستجو نیز کمک می‌کند. با استفاده صحیح از هدرها، می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که کدام بخش از محتوا برای شما یا مخاطب مهم‌تر است و چه ارتباطی بین بخش‌های مختلف محتوا وجود دارد. همچنین از بارگذاری تنبل (Lazy Loading) بهره ببرید تا تصاویر تنها زمانی که کاربر به آن‌ها اسکرول می‌کند بارگذاری شوند. این اقدامات به بهبود سرعت بارگذاری صفحات و تجربه کاربری کلی کمک می‌کند. لینک‌های داخلی (Internal Links) لینک‌هایی هستند که به صفحات مختلف در همان وب‌سایت اشاره می‌کنند و نقش مهمی در بهینه‌سازی سئو داخلی دارند.

بهینه‌سازی هدینگ‌ها  به کاربران کمک می‌کند تا سریع‌تر و آسان‌تر به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند. حتی موتورهای جستجو نیز قادر خواهند بود تا دقیق به تحلیل و درک محتوای صفحه برسند. از نکات مهم بهینه‌سازی سئو داخلی استفاده از کلمات کلیدی با چگالی مناسب است. قبل از استفاده کلمات کلیدی در محتوا باید یک  تحقیق کلمات کلیدی موثر انجام دهیم. قدم بعدی که اکثر افراد و تمام متخصصان سئو می‌دانند که باید از کلمه کلیدی مد نظر خود در عنوان استفاده کنند. زیرا گوگل با در نظر گرفتن عنوان محتوا و توضیحات متا این که موضوع مقاله شما چیست را به خوبی درک می‌کند.

سرعت بارگذاری صفحه، به‌ویژه به دلیل اهمیت آن در تجربه کاربری، یکی از عوامل تأثیرگذار در رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شود. URLهای کوتاه‌تر و منطقی‌تر، به راحتی قابل خواندن و به یادآوری هستند و همچنین کمک می‌کنند تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوای صفحه را شناسایی کنند. گوگل معمولاً صفحات با URLهای کوتاه‌تر را نسبت به صفحات با URLهای طولانی و نامفهوم، ترجیح می‌دهد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در URL نیز به بهینه‌سازی کمک می‌کند و نشان می‌دهد که محتوای صفحه مرتبط با جستجوی کاربران است. سئو on page نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند، بلکه به بهبود تجربه کاربری نیز کمک شایانی می‌کند.

اما به این نکته توجه کنید که استفادۀ بیش از حد تگ‌های بدنه هم می‌تواند خسته‌کننده باشد. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان‌ها، توضیحات متا و پاراگراف اول. تمام سایت را بر اساس فاکتورهای On Page SEO که اشاره کردیم از بالا تا پایین یکپارچه کنید. از ظاهر صفحه گرفته تا بخش فنی و اطلاعات متا، صفحه‌ی که به‌طور مناسبی بهینه شده باشد شامل تمامی جنبه‌های ذکرشده در بالا می‌باشد. در تحقیق درباره اندازه URL به این نتیجه رسیدم که URL های کوتاه‌تر رتبه بهتری می‌گیرند. دامنه اصلی به عنوان یک فولدر و هر اسلش بعد از دامنه اصلی نیز به عنوان یک فولدر جدا در نظر گرفته شد.

هدف نهایی سئو داخلی صفحه این است که به زبان “موتورهای جستجو” صحبت کنید و به ربات موتور جستجو کمک کنید تا معنی صفحات شما را بهتر بفهمند. اهمیت به کار بردن کیورد اصلی در هدینگ H1 و همین طور H2 در سئوی داخلی اثبات شده است و موتورهای جستجو به این مورد اهمیت زیادی می دهند. به این شکل به ربات های گوگل می فهمانید که محتوای صفحه شما در چه ارتباطی متمرکز بوده و هدایت کاربران به صفحه وب سایت خود را تسهیل می سازید. عدم وجود گواهینامه Ssl، روند کسب رتبه در نتایج جستجو گوگل را بسیار دشوار خواهد کرد. در نهایت، خدمات سئو داخلی در واقع به ما این امکان را می‌دهد که به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو نشان دهیم، چقدر به وب‌سایت و کسب‌وکار خود ارادت داریم.

اسکیما مجموعه‌ای از کدهاست که شما در سایت خود قرار می‌دهید تا به گوگل بفهمانید که این این بخش از سایت شما راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید. با این کار گوگل بهتر می‌تواند شما را در نتایج مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده قرار دهد. در هر پستی که می‌گذارید دو یا سه لینک به سایر مطالبتان داشته باشید. گوگل هم که عاشق سایت‌های کاربرپسند است که به آن‌ها اعتبار بدهد. یکی از مهمترین موارد و نکات سئو داخلی قبل از هر چیزی سرعت درون صفحه ای وب سایت شماست، این مورد بسیار بسیار اهمیت دارد. بهینه سازی داخلی به معنی کلیه فعالیت هایی است که در داخل وب سایت و هاست یا سرور جهت بهینه سازی برای موتور های جستجو صورت می پذیرد.

ثابت شده است که مقالات طولانی رتبه بهتری نسبت به مقالات کوتاه دارند، اما در بعضی مواقع ممکن است که مطلب شما محتوای زیادی نیاز نداشته باشد و با حداقل کارکتر هم می‌توانید نتیجه خوبی کسب کنید. در این پست شما همه چیز را درباره آموزش سئو داخلی صفحات یاد خواهید گرفت که هر بار که یک پست جدید منتشر می‌کنید چه روش‌هایی برای بهبود و افزایش رتبه آن صفحه وجود دارد. برای سایت‌های وردپرسی، استفاده از افزونه‌های سئو نظیر Yoast، Rank Math و All In One SEO می‌تواند به بهینه‌سازی صفحات کمک شایانی کند. این افزونه‌ها امکانات متعددی برای بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، متا دیسکریپشن و سایر عناصر سئو فراهم می‌آورند. تصاویر نه تنها به زیبایی و جذابیت محتوا کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند در سئو داخلی نیز نقش مهمی ایفا کنند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/