خلاقانه تبلیغات گوگل
تبلیغات خلاقانه چیست؟ ایدههای جذاب تبلیغات خلاق ذهن
ساده سازی فرایند ثبت نام، امکان استفاده از نقشه های گرافیکی برای آدرس دهی، استفاده از درگاه پرداختهای مطمئن و بالا بردن سرعت لود سایت از جمله فاکتورهایی است که باعث افزایش خرید میشوند. عبارتی همچون همین حالا با ما تماس بگیرید می تواند حس فوریت را در شما ایجاد کند؟ قطعا خیر. به جای اینکه به call to action کلیشه ای متوسل شوید، بهتر است به دنبال موارد خلاقانه باشید. بسیاری از برندها علاقه دارند که مشابه آنچ در چالش سطل آب یخ اتفاق افتاد را در تبلیغات خود استفاده کنند. این نوع از تبلیغات در کنار کمهزینه بودن به تولیدکنندگان این امکان را میدهد که به صورت میلیونی دیده شوند و بازخورد دریافت کنند. همیشه افراد از به یاد آوردن این خاطرات مشترک لذت میبرند و احساس خوبی از آن دریافت میکنند.
اپل با این کمپین تبلیغاتی در سال اول رشد 42 درصدی سهم خود را تجربه کرد. فولکس واگن با این کمپین آمد تا آنها را از ماهیت خودروهای کوچکتر آگاه کند. فولکس واگن به یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای کوچک در جهان تبدیل شد. علاوه بر این، از طریق این کمپین تبلیغاتی خود را در قلب مخاطبان خود جای داد. وقتی به بهترین نمونه های تبلیغات خلاقانه فکر میکنید، نمیتوانید تبلیغات مک دونالد را از دست بدهید.
با مطالعه تبلیغات موفق در حوزههای مختلف، میتوانیم الهامبخشی برای تولید ایدههای جدید و تازه در زمینه تبلیغات خود داشته باشیم. این تبادل اطلاعات و ایدهها، میتواند به ایجاد راهکارهای برتر و تبلیغاتی با تأثیر بیشتر در بازار مشترک ما منجر گردد. از این طریق، میتوانیم از تنوع و ثرات مفاهیم مختلف استفاده کرده و تبلیغاتی نوآورانه و متفاوت را ارائه دهیم که بتواند مخاطبان را به صورت مثبت و قاطع جذب کند. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایتهای فروشگاهی معرفی شد. تبلیغات گوگل ادز یکی از محبوبترین روشهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال است که امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، شبکههای تبلیغاتی مرتبط و یوتیوب را فراهم میکند. جیمکس ادز با طراحی و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی در این پلتفرم، به مشتریان خود کمک میکند تا به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنند.
به این شکل راحتتر هم میتوانید انواع روشهای تبلیغات جذب مشتری را مقایسه کنید. این کمپینها کاربران را از مراحل اولیه آگاهی و تعامل، به سمت اقدام نهایی مانند خرید یا ثبتنام هدایت میکنند. فرمتهای تبلیغاتی دیسکاوری با ایجاد حس اعتماد و ارائه ارزشهای واقعی، نرخ تبدیل را بهبود میبخشند. این کمپینها به شما امکان میدهند تا با محتوای بصری بهتری را به مخاطبان خود نشان دهید. به جای تمرکز صرف بر فروش مستقیم، هدف اصلی این کمپینها ایجاد ارتباط نزدیکتر و تعامل عمیقتر با کاربران است. زمانی که کسبوکاری را آغاز میکنید، این خودتان و خانواده و دوستانتان هستند که از کسب و کار شما باخبر خواهند بود.
یکی از آنها آموزش دادن به آنها و گفتن اینکه چگونه می توانید کمک کنید. Colgate با تبلیغات خلاقانه و هیجان انگیزی می آید که از طریق آن مردم را در مورد مسائل دندانی آگاه میکند. رنگ های استفاده شده در تبلیغات، نوع پالت سایه ها و ته رنگ ها، لباس های پوشیده شده توسط شخصیت ها جذابیت بصری را تشکیل می دهد. اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را در بازارهای جهانی راه اندازی و حفظ کنید، باید به هر مغز و تفکری توجه کنید. اگر انعطاف پذیری را به تبلیغات خود بدهید، می توان این کار را انجام داد. داستان تبلیغات باید به گونه ای تنظیم شود که برای اکثر افرادی که آن را تماشا می کنند جذاب باشد.
آپلود تصاویر چندتکه جذاب در اینستاگرام، روشی عالی برای تبلیغ خلاقانه برند است. رسانههای اجتماعی برای دسترسی به مردم طراحی شدهاند و اگر افراد حاضر در شبکههای اجتماعی برندی را دوست داشته باشند، فورا برای آن تبلیغ میکنند. تبلیغات متنی گوگل چیست و چگونه میتوان آن را بهبود داد؟ در دنیای بزرگ تبلیغات، به ویژه در فضای کسب و کار آنلاین، سرویس تبلیغ متنی گوگل یکی از بهترین روشهای معرفی و فروش محصولات و خدمات است. روشی که در آن حداکثر بازدهی وجود دارد؛ البته به شرط اینکه به درستی پیاده سازی شود. در این روش تبلیغات با هر بار کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغ شما، مبلغی از شارژ اکانت گوگل ادز شما کسر میشود.
به همین دلیل بهتر است دیگر از آنها استفاده نکنید یا کمتر استفاده کنید. البته اگر تمایلی به تبلیغات گرفتن ندارید و میخواهید سایتتان با ترافیک ارگانیک در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود، باید روی سئوی سایت خود کار کنید. اگر قرار است تبلیغات بنری و در سطح اینترنت انجام شود، بهترین گزینه برای فراخوانی به عمل، بارگذاری لینک وبسایت تبلیغ دهنده در بخشی از تبلیغات است تا مشتری به سادگی بتواند به سایت موردنظر هدایت شود. Call to action بنا بر نوع و بستر تبلیغات، میتواند به سادگی یک کلیک باشد یا اطلاعات تماس برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر را هم شامل شود. فراخوانی به عمل که معادل اصطلاح call to action است، یکی دیگر از مهمترین اجزا تبلیغات را تشکیل میدهد.
این دوتا عامل، پایه و اساس شناسایی و یادآوری برند هستن که توی آگاهی از برند نقش کلیدی دارن. ویژگیهای یک تبلیغات موفق این است که روی احساسات مخاطب تاثیر میگذارد. این احساسات میتواند هم شامل احساسات منفی باشد و هم احساسات مثبت. مثلاً در تبلیغات پیامکی خیلی وقتها احساس ترس را در مخاطب قلقلک میدهند. نکته دیگر اینکه همکاری های خود را میتوانید به شکل گسترده تری هم انجام دهید.
کارشناسان جیمکس همواره در تلاش هستند تا مشتری را به هدفی که از ابتدای کار برای این تیم مشخص کرده است نزدیک و نزدیکتر کنند. حتی بعد از رسیدن به هدف نیز کار جیمکس تمام نشده است و به تلاش خود ادامه میدهد تا بازدهی تبلیغات را بیشتر و هزینه مصرفی را کمتر کند. ادزینو به شما کمک میکند تا صفحه اول گوگل و آمار بالای کلیک های مشتریان برای شما باشد. بسیاری از تبلیغات برای افزایش فروش با شکست روبرو میشوند، چون فاقد CTA هستند یا در آنها از کال تو اکشن مناسبی استفاده نشده است. کال تو اکشن یا همان فراخوان اقدام به عمل باید متناسب با محصول و اهداف کمپین باشد.
تا اینجا جملات تاثیرگذار در تبلیغات را در موقعیتهای مختلف بررسی کردیم؛ حالا میخواهیم در بخش آخر چند نکتهٔ و تکنیک مهم را برای نوشتن این جملات با شما در میان بگذاریم. کمی قبلتر اشاره کردیم که در جملات تبلیغاتی برای جذب مشتری، باید سود و منفعتی را که قبولکردن پیشنهاد شما به مشتری میرساند، واضح و دقیق بیان کنید. » در این بنر تبلیغاتی است تا مخاطب با خود بگوید چطور رایگان شد؟؛ هم کنجکاوی و هم ترس از ضرر را همزمان را هدف گرفته است تا مخاطبان را برای مشاهدهٔ بنر نگه دارد. این عدماطمینان، مخصوصاً زمانی که شناخت و آگاهی مشتری از برند یا محصول شما کم است، میتواند تصمیمگیری را برای او دشوار کند. این دوره ویدیویی از مقدمات و مبانی تبلیغات آنلاین شروع میشود و بعد با الگوریتم یکتانت آشنا میشوید. راهاندازی و بهینه سازی کمپینهای یکتانت را یاد میگیرید و بعد از قبولی در آزمون نهایی، مدرک دوره را دریافت میکنید.
در میان استراتژیهای تبلیغاتی مختلف در گوگل ادز، کمپینهای پرفورمنس مکس به عنوان یک عامل تغییر دهنده برای کسب و کارهایی که به بهینهسازی حضور آنلاین خود نیاز دارند، بسیار حیاتی به نظر میآیند. در این مقاله، به جهان کمپینهای پرفورمنس مکس در گوگل ادز خواهیم پرداخت و تحلیل خواهیم کرد که چگونه کار میکنند و چرا برای موفقیت تبلیغاتی بسیار اهمیت دارند. گوگل ادز (Google Ads)، که قبلاً به نام گوگل ادوردز شناخته میشد، پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل اداره میشود. این پلتفرم به کسبوکارها اجازه میدهد تا تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل، وبسایتهای دیگر و برنامههای موبایلی نمایش دهند. با گوگل ادز، شما قادر خواهید بود تبلیغات را برای مخاطبان هدف خود بر اساس کلمات کلیدی، علایق و رفتارهایشان ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا کلیه اطلاعات راجع به این موضوع را به دست آورید.
تبلیغات در دنیای اقتصاد و کسبوکارهای امروزی نقش بسیار مهمی را بازی میکند. این اهمیت تا جایی ادامه پیدا کرده است که تبلیغات را به یکی از ضرورتهای کسبوکارها، مخصوصا کسبوکارهای نوپا تبدیل کرده است. تبلیغات متقاعدکننده سعی دارد مشتریان را متقاعد کند که خدمات و محصولات معرفی شده آنها بهترین انتخاب ممکن برای آنها است. یادتان باشد که در تبلیغات شبکههای اجتماعی، پلتفرم مناسب را با توجه مخاطب هدف انتخاب کنید و روی بعد گرافیکی تبلیغات هم متمرکز شوید. برای فهمیدن تفاوت بین سایتهایی که با جستجوی ارگانیک در صفحه اول نتایج قرار دارند و سایتهایی که با تبلیغات نمایش داده میشوند کافیست به ad که در ابتدای آدرس آنها قرار داده شده است دقت کنید.
این نظرها معمولاً از منابع مورداعتماد مثل رهبران نظر (Opinion Leaders) میاد. این رهبران نظر میتونن همسایه، اعضای خانواده یا اینفلوئنسرهای آنلاین باشن. این فقط یک ایده سردستی و ساده بود؛ مطمئناً اگر کمی خلاقانهتر به قضیه نگاه کنید، خودتان به ایدههای جذابتری میرسید. از اعداد دقیق به جای اعداد رند شده استفاده کنید زیرا افراد به اعداد واقعی و دقیق اعتماد بیشتری دارند. احساسات منفی می تواند محرک خوبی نسبت به احساسات مثبت باشد زیرا افراد برای پیشگیری از درد تحریک می شوند.
توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. جیمکس ادز با ارائه گزارشهای دقیق و شفاف به شکل روزانه، مشتریان را در جریان پیشرفت کمپینها قرار میدهد. این گزارشها شامل تحلیل عملکرد تبلیغات، نرخ تبدیل (Conversion Rate)، هزینه هر کلیک (CPC) و سایر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) است.
بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ میروند. سپردن تبلیغ به پیجها و صفحات پربازدید کار اشتباهی نیست؛ اما به شرطی که با چشمان باز انجام شود. برای مثال اغلب موارد پیجهای پر فالوور، مثل پیجهای سرگرمی و… خیلی هم تبلیغات موثری ندارند. در حالی که اگر به یک پیج کوچکتر اعتماد کنید یا به سراغ صفحات مرتبط با کسب و کار خودتان بروید، نتیجه نهایی هم بهتر خواهد بود. هر چقدر داده های بیشتری جمع آوری کنید، الگوهای بیشتری برای آغاز کار خواهید داشت و بهتر می توانید خود را با استراتژی تبلیغ منطبق کنید. به همین خاطر بهتر است موقعیت و مکان خود را در تبلیغ نیز بگنجانید تا افراد با کسب وکارتان آشنا شوند.
یک تکنیک افزایش فروش محصول، همکاری با کسب و کارهای مرتبط با حوزه فعالیت شما است. برای مثال اگر پرینتر میفروشید، میتوانید با شرکتهای تولید کاغذ همکاری کنید. اگر فروشنده لنز دوربین هستید، ارتباط برقرار کردن با آموزشگاههای عکاسی، فروشگاههای لوازم عکاسی و… گزینه های خوبی برای شما خواهد بود. اگر یک محصول خوراکی تولید میکنید، باید به سراغ رستورانها، اغذیه فروشیها یا کافهها بروید. هرچقدر شبکه سازی قویتری داشته باشید، میتوانید فروش محصول خود را نیز افزایش دهید.
امروز در این مقاله قصد داریم تا تبلیغات متنی گوگل را به شما معرفی کرده و نحوه بهینهسازی آن را آموزش دهیم. اگر هدفتان تبلیغات برای جذب مشتری است، پس باید تمامی عناصر محتوایی آن یک سمت را نشانه بروند. اینکه چرا مشتریان باید از شرکت شما خرید کنند؟ یا چرا باید محصولی را بخرند که شما ارائه میدهید؟ با تاکید روی همین نکته ساده میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را به شکلی بسازید که نتیجه آن افزایش فروش باشد. در اقتصاد فشرده امروز نحوه خرج کردن پول برای مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به همین خاطر مصرف کنندگان خیلی سخت تصمیم به خرید محصول میگیرند.
این گزارشها شامل دادههایی دقیق و کاربردی است که به مشتریان کمک میکند تا تصمیمگیریهای بهتری داشته باشند. مزیت مهم این گزارشها این است که باعث میشود مشتریان در بهینه سازی کمپین گوگل ادز نقش پررنگی داشته باشند و متخصصین جیمکس را از بازخورد و عملکرد تبلیغ کسب و کارشان در گوگل آگاه کنند. بهترین تبلیغات برای افزایش فروش، تمرکز کردن روی محتوای تولیدی است. مشتریان بالقوه محصول، سوالات و نکاتی در ذهن دارد که به دنبال پاسخ روشنی برای آنها میگردد. به مقایسه این محصول با رقبای دیگر بپردازید و در یک کلام، محتوایی تولید کنید که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد. طراحی گرافیکی خاص برای نمایش محصولات، اطلاعات تماس و جلب توجه مخاطب هدف، در حوزه تبلیغات خلاقانه محیطی است.
در کارگاهها و آموزشها، شما با اساتید و صاحبنظران معتبر صنعت تبلیغات ملاقات میکنید که تجربیات و دانش عمیقی دارند. این فرصت به شما این امکان را میدهد تا از تجربیات آنها بهرهمند شده و به سوالات خود پاسخ یابید. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. الگوریتمهای گوگل به قواعد و قانونهایی گفته میشود که گوگل برای امتیازدهی به وبسایتها از آنها استفاده میکند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به اشتباه بهجای الگوریتم مورداستفاده قرار میگیرد، بهروزرسانیهای هستهی گوگل است. بهعنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحهی اول، یکی از آپدیت های گوگل است.
جیمکس ادز با ارائه خدمات حرفهای و قابل اعتماد در این زمینه، راهکاری امن برای دریافت درآمدهای دلاری از پلتفرمهایی مانند یوتیوب، گوگل ادسنس و غیره فراهم کرده است. اگه تبلیغت خیلی متفاوت از محتوای اطرافش باشه، مخاطب سریع ازش رد میشه. هماهنگ بودن با استایل بصری پلتفرم باعث میشه تبلیغت طبیعیتر به نظر بیاد و توجه بیشتری جلب کنه. وقتی یه برند تو ذهن مشتری شناخته شده و آشنا باشه، شانس بیشتری برای موفقیت تو بازار داره. هر تعاملی که مشتری با برندت داره، میتونه روی تصویر کلی برند تو ذهنش اثر بذاره.
متخصصین مارکتینگ و بازاریابی ساعتها از وقت خود را به یافتن بهترین کلمات اختصاص میدهند. این در حالی است که به جای یافتن بهترین و کاملترین کلمات، کافیست همان کلمات آشنا هر صنف، صنعت و موضوعی را بیابیم. به عبارتی دیگر استفاده از کلمات محاورهای، راهکاری جدید برای داشتن مکالمهای قانعکننده است. پس سعی کنید در نوشتن عنوان صفحه و متا دیسکریپشن خود در صفحه نتایج جستجو از کلمات آشنای موضوع کاری خود استفاده کنید. همچنین اگر به این زمینه علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم مطلب افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را نیز مطالعه کنید.
«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... قبل از اینکه رایتل وارد عرصهٔ رقابت شود، همراه اول و ایرانسل بازار را در چنگ خود داشتند. رایتل با دستگذاشتن روی تمایز و نقطهٔ قوت خود (سرعت بالای اینترنت) و نشاندادن رقبا به شکل لاکپشت و حلزون و تشبیه خودش به یوزپلنگ در تبلیغات، اسم و رسمی برای خود بهپا کرد و سهمی از بازار کسب کرد. نقاشی خیابانی یا گرافیتی، هنر باقدمتی است که حالا بهعنوان یکی از تکنیکهای خلاقانه، راهاش را به دنیای تبلیغات هم باز کرده است.
البته چالشهایی که میسازید، نباید پیش پاافتاده و شبیه پیجهای عمومی باشد. از طریق این چالشها میتوانید کاربران را تشویق کنید تا بینش و تجربیات خودشان را درباره محصول یا خدمات شما بازگو کنند. این کار باعث میشود تا اعتماد دیگر مخاطبان راحتتر جلب شود و مطمئن شوند که محصول شما کاربرد مدنظرشان را دارد یا خیر. بهعلاوه، ساخت چالشهای تعاملی و ارائه کد تخفیف یا هدایای دیگر در قالب چالش، کمک میکند تا پل محکمتری با مخاطب خود بسازید. به شکلی که او را تبدیل به یک خریدار همیشگی و یک مبلغ اجتماعی تبدیل کنید. به جای استفاده از تبلیغات سنتی برای جذب مشتری، به سراغ شیوه های خلاقانه تری برای تبلیغات بروید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری